4. 6. 2016.

BIBLIJSKI ČOVEK BEZ KRIVICE - RAJAN GOSLING

Predodređen za nesreću. Suviše dobar, suviše čestit, suviše čist za svet u koji je bačen. Šta god radio i uradio, biblijski čovek bez krivice. Ni James Dean, ni Bred Pit, ni Robert Redford. Tako svoj i nijednom sličan. Rajan Gosling.
Težak i mukotrpni epizodista, sasvim slučajno izbačen u orbitu. I na tronu isti kakav je bio na početku: zbunjeni, smušeni dečak bistrih očiju i sasvim bezazlene duše. Dečko iz (našeg) komšiluka. Nezlonameran, nezlobiv, koliko god ga čačkali, boli, raspinjali, ponižavali, potcenjivali i otpisivali, spreman da oćuti, oprosti, opravda. Njemu su, naprotiv, ne verujući da neko, šta god radio, kako god izgledao, u kom stanju bio može biti toliko čist i plav, tovarili ne bi li ga zaprljali. I on je sve bez roptanja nosio, do nekog trenutka.
Momak koji od ćutanja i muke može da napravi ceo film, dokumentarnu reprodukciju stvarnosti („Blue valentine“). Naromantičniji, najčeznutljiviji, najneviniji muškarac svih vremena. Više nego bogate porodične i lične istorije.
Rođen u porodici mormona, neobičan i svoj, povučen, žigosan u sredinama u koje se doseljavao, Gosling je prošao pakao vršnjačkog nasilja. Bio je raspoređen i u specijalnu školu. Osnovno obrazovanje pružila mu je majka, učiteljica.

Gosling je uzvratio neobičnim sklonostima: strašću prema nezavisnoj filmskoj produkciji, u kojoj je ostvario prve zapaženije, briljantne uloge („Vernik“ Henrija Bina, u kojem igra mladog Jevrejina). 
Sledi mladenački zastrašujući „Ubistvo po stavkama“, „Pravila klanja“, „Ujedninjena država Leland“- u kojem svoju ulogu opisuje (kao skrojenu za njega) kao „emocionalno odsustvo tokom celog filma“! Bizarni sižei, uloge mladih ljudi sa margine, sklonih užasnim zločinima s predumišljajem koji se dugo gomilao u njima i na kraju ih i otrovao, kao da su nadomeščivali sve ono što Goslin u životu nije mogao.
Slava će tek uslediti, a da nijednog trenutka Gosling ne zapadne u sladunjavost, ne dozvoli prazne hodove niti luft u filmovima u kojima bi drugi bili davno pokopani mrtvaci, a koje je oživeo svojim unutrašnjim bogatstvom.
Posle neuobičajene pauze, vrlo mlad, vratiće se filmovima koji će ga proslaviti: jedini koji je uspeo da holivudsku produkciju ponese na sasvim poseban način. „Ta luda ljubav“, u kojoj se ogledao kao talentovani komičar, „Beležnici“, „Vozaču“, „Frakturi“, naslovi se nižu. Svaki boji specifičnom bojom.
Simptomatičan je jedan od najnovijih „Mesto iza borova“. U američkoj zabiti, Gosling nastupa sa svojom divljom tačkom u „zidu smrti“, gde na predstavi sreće nekadašnju devojku od koje saznaje da ima tek rođenog sina. Ovo ga saznanje u potpunosti menja. Želeći da podeli život sa ženom i detetom, Gosling se žrtvuje i da bi im stvorio uslove ne preza od pljačke banaka. U jednoj od njih biva ubijen. Policajac koji ga je ustrelio, nikada neće zaboraviti momka kojeg je, ustreljenog, u lokvi krvi, ugledao s prozora na izdisaju.
Krug nesreće, cirkulus kobi, upravo kao u zidu smrti nastaviće njegov sin, odavši se kao tinejdžer drogi, a potom, tragajući za istinom o svom ocu, naišavši na ubičin trag. Ispostaviće se da je to otac njegovog najboljeg školskog druga.
Bez ikakvih šansi, osuđen i pre nego što je zakoračio u život, Goslingov sin će se otisnuti stazama svoga oca, na motru kupljenom od novca koji je njegov otac opljačkao, a koji mu je sa požutelom porodičnom fotografijom dao policajac ubica.

Iako se Rajan Gosling u ovom filmu pojavljuje tek na početku, kob koja ga je pratila uvezala je u vrzino kolo mali američki gradić. I upravo je to tajna magnetizma kojim kanadski glumac zrači.
Gradeći svoje uloge, zaranjajući u njih svom dubinom raskošnog bića, dajući im prepoznatljivost do mučnine ili ushićenja, Rajan Gosling od glume beži u džez. Živeći sa ženama, naučio je i zavoleo heklanje, ali i da razume majku i sestru s kojima je kao dečak ostao sam, dok sa svojom grupom Dead Men`s Bones istražuje sasvim nove puteve muzike.
„Mesto iza borova“ ga je zbližilo sa meksičkim modelom i glumicom Evom Mendez.
Popularnost ga nimalo nije promenila.    Ž. Ž.

Нема коментара:

Постави коментар