25. 2. 2016.

SA FEJSBUKOM - SREĆNI ZAUVEK



Prema renomiranoj američkoj agencije „Happy Forever“, sprovedena je anketa sa 11 hiljada korisnika fejsbuka  i tom prilikom je 42 procenta te popularne društvene mreže bez trunke razmišljanja reklo da je koristi ne bi li nešto novo saznala ili naučila.


Prema objašnjenju anketiranih, papirne knjige ne koriste godinama i internet im je „sve“. Sa druge strane, čak 37 procenata je odgovorilo da im je život na toj društvenoj mreži upravo onakav kakav im nedostaje u stvarnom životu ( njih, u velikom procentu, ne zanima nikakva edukacija). 
Na pitanje, da li se možda plaše da uskoro može da se desi da izgube kontakt sa tzv. stvarnim životom, ogromna većina ispitanih je odgovorila da o tome nije razmišljala, ali da im se čini da još uvek sve drže pod kontrolom.
Možda, pomalo, iznenađujuće deluje podatak koje je iznelo čak 49 procenata ispitanika na pitanje šta najviše vole na fb-u? Odgovor je, naime, glasio da im se najviše dopada „znak like“. Uz ogradu (blizu polovine) da to javno ne bi priznali ni za „živu glavu“. Takođe, utvrđeno je da su najbrojniji „konzumenti“ popularne društvene mreže žene (blizu 60 preocenata). Što se tiče nepristojnog ponašanja i iznošenja vulgarnosti u komunikaciji, ogroman procenat čine muškarci – čak 93 procenta.

 
Na pitanje da li, eventualno, praktikuju fejsbuk „dvojne ili lažne profile“, čak 73 procenta je odgovorilo potvrdno. Razlog je višeslojan, ali bi se grubo moglo reći da se korisnici na lažnim profilima osećaju kudikamo slobodnije i da tada mogu da se ponašaju onako kako su oduvek želeli (najveći broj se tako „sveti“ šefovima s posla). Interesantno je napomenuti da su korisnici „dvojnog ili lažnog“ profila, takođe u velikoj većini žene – oko 63 procenta.
Na pitanje da li veruju da će njihova privatnost biti sačuvana, odnosno, da li je sigurna, zanimljivo, čak 53 procenta je odgovorilo da o tome uopšte ne razmišlja, jer nema šta da krije. S obzirom da ih je anketar podsetio na tzv. lažne ili dvojne profile i odgovore vezane za tu tematiku, ispitanici nisu imali jasan i konkretan odgovor…
Sa druge strane, oko 17 procenata smatra da su veoma dobro zaštićeni i da se osećaju veoma sigurno. Na pitanje, zašto tako misle, veliki procenat je odgovorio da ima pouzdan antivirus softver…
 Inače, blizu 87 procenata smatra da je nepravedno što im se fejsbuk uskraćuje na poslu, jer, tako tvrde, njihov angažman uopšte ne utiče na produktivnost.

 
Među 11 hiljada ispitanika (uzrast od 21 do 74 godine), najviše je bilo sa srednjim a ubedljivo najmanje sa visokim obrazovanjem.
Na pitanje anketara šta obično „dele“ na fb-u, ispitanici su bili prilično raznovrsni. Naime, vicevi, muzika i citati čine oko 37 procenata. Razni pozdravi uz čaj, cveće, krofne, palačinke, hamburgere, pomfri, kafu – oko 20 procenata (93 procenta su žene). Što se tiče sportskog sadržaja, on „pokriva oko 13 procenata, a razne „katastrofične“ objave oko 7 procenata (mada su izuzetno agresivni i zastupljeni)…
Odgovor na pitanje šta ne vole na fb, bio je, po agenciji, skoro očekivan. Čak 87 procenata korisnika ne može da „svari“ besomučno „štancovanje“ objava. Blizu 95 procenata, po sopstvenom priznanju, jednostavno isključi „hiper produktivnog“ korisnika.

Što se tiče provođenja vremena na fb-u, u proseku je to oko 4 sata, s tim što 43 procenta koristi fb oko 11 časova dnevno ( 13 procenata ne isključuje fejsbuk).
Sve u svemu, s obzirom da je fb i nastao u Sjedinjenim Državama, ovakvi odgovori, s obzirom na najdužu tradiciju korišćenja, ne bi trebalo da čude.
Inače, Happy Forever je najavila sličnu anketu kod korisnika Tvitera.
Sa fejsbukom  - srećni zauvek.   Priredio: Z. M.



"Trač je zdrav pod jednim uslovom - da niko ne zna vaše tajne." - Danica Marinković    

Нема коментара:

Постави коментар