2. 3. 2016.

MASKARADA

Maskarada... 
Ispostavilo se da sve liči na nju...

"Ja sam dete istine i dete pravde. Tačnije, to sam nekada bio. Sada sam senka nečije senke...


Moja kukavička bolećivost prema prevarantima, prostacima i lažovima, vremenom je postala skoro bezgranična. 
Moja slabost da sve to podrži, takođe. 
Neosetno i neprimetno.

Pristao sam da učestvujem u svakoj obmani i samoobmani, uz pregršt samozavaravanja i klišea, nalik nevešto prepeglanoj i nedovoljno opranoj krpi. 

Vladalac takve krpe i pristanka na laž sam lično ja i, verovatno, ogromna masa slična meni.
 
Ja, nekada vredni, sada bezvredni, pametni, sada tupavi sitni samoprevarant, svakodnevno samog sebe lažem, varam i obmanjujem tuđim lažima i prevarama – kao da su moje lično. 

Bolećiv prema svakojakim autoritetima i „beskućnik svoga „ja“, svesno i iz najobičnijeg straha izvrgavam ruglu, iz dana u dan, tu čast što sam čovek. 

Postao sam, da sve bude još gore, neradoznao, nezainteresovan, vispreni i talentovani glumac prostakluka i neznanja, nizvodna olupina koja se boji i svoje sopstvene senke. 
Priklanjam se jačem, lažnom, bahatom i iz straha bežim i krijem se od onoga što istinski cenim i volim.

Bič sile i prevare mi je uterao strah u kosti. Od moje ljudskosti samo je skrama ostala.  
 
Svake noći, znojeći se, odlazim na počinak, tugaljivo se moleći da sledeći dan bude drugačiji - ni nalik košmarnoj maskaradi  - na koju sam tako jadno pristao."      Z. M.

Нема коментара:

Постави коментар